most már lehet a Burger King-nél enni
győzelem: a PETA megnyerte a "Murder King" kampányt!
2001. június 28-án a PETA beszüntette "MURDER KING", azaz "Gyilkos King" kampányát, melyben provokatív hirdetéseiben olyan hírességek is részt vettek, mint Alec Baldwin, James Cromwell és Richard Pryor, és ezen kívül - az aktivisták segítségével - több mint 800 tüntetést szerveztek a Burger King éttermek ellen a világ minden táján. Mióta a kampány lezárult, a Burger King továbbra is élen jár a gyorséttermek piacán az állatok kiemelkedő védelmével.
A PETA akkor szüntette be a kampányát, amikor a vállalat beleegyezett a következőkbe:
- bejelentett és be nem jelentett vizsgálatokat folytat saját vágóhídjain - beleértve a baromfivágóhidakat - és ha szabálytalanságot talál akkor megteszi a megfelelő intézkedéseket
- útmutatót készít a vágóhidak beszállítói számára, melyben szabályozza az állatokkal való bánásmódot
- korlátozza a ketrecben tartható csirkék számát max. 5 csirkére ketrecenként, azzal a megkötéssel, hogy a legalább 2 itatóval kell rendelkeznie egy ketrecnek és az állatoknak teljesen fel kell tudni állniuk benne (bár öt csirkét összezárni egy ketrecbe ennek ellenére szörnyen kegyetlen dolog, ez a szám fele annyi mint az iparban használatos gyakorlat, tehát az állatok szempontjából ez előrelépést jelent)
- nem vásárol többé olyan beszállítótól, aki kényszer-keltetést alkalmaz (pl. akár 2 hétig is éhezteti az állatokat annak érdekében, hogy több tojást tojjanak)
- audit eljárást dolgoz ki a húsnak szánt csirkék tartásához
- humánus bánásmódot vezet be a vágóhidakon
- olyan disznófarmokról vásárolja a disznóhúst, ahol a kocákat nem nyomorítják egy kis ketrecbe és tartják ott bezárva.
A Burger King ezen kívül benyújtott egy petíciót a Mezőgazdasági Minisztériumnak, hogy elősegítse a humánus vágóhídakkal kapcsolatos törvény létrejöttét.
Friss hír: a Burger King új állatvédelmi szabályzatot vezet be 2007-ben, elsőként a gyorséttermi iparágban.
a sikeres "Gyilkos King" kampány utáni években a PETA folytatta a színfalak mögött tárgyalásait a Burger Kinggel arról, hogy tudná a vállalat tovább fejleszteni az állatvédelmi előírásait. 2007. márciusában a Burger King egy, a maga nemében egyedülállónak számító új tervet jelentett be, amely segíti az állatvédelem előtérbe kerülését a gyorséttermek piacán. A következőkre kötelezte el magát a cég:
- azonnali hatállyal olyan beszállítóktól kezdi felvásárolni a disznóhúst, akik nem használnak kegyetlen, főleg vemhes állatoknál használt ketrecet, amely olyan pici, hogy az állat nem tudja kinyújtani a végtagjait sem, és egy lépést sem tud tenni benne, - valamint ezen beszállítók számát 2007. végéig megkétszerezi.
- azonnali hatállyal olyan csirkéktől származó tojásokat fog vásárolni, melyeket nem apró ketrecekbe zsúfoltan tartottak, és ezen beszállítók számát több mint kétszeresére emeli 2007. év végéig
- olyan nyilatkozatot bocsát ki beszállítóinak, melyben kijelenti, hogy kedvezményeket biztosít azok számára, akik nem használnak tyúkketreceket
- olyan nyilatkozatot bocsát ki a csirkehús beszállítóinak, melyben kijelenti, hogy kedvezményeket ad azok számára, akik használják, vagy áttérnek az ún. "ellenőrzött-atmoszféra-vágásra" (CAK), amely a legkímélőbb módja a csirkék és pulykák leölésének.
A PETA éljenzi a Burger King újjító lépéseit és továbbra is együtt fog dolgozni a vállalattal azért, hogy a gyorséttermi lánc az állatvédelmi követelményeit tovább fejleszthesse.
Sajnálatos módon néhány cég a legnagyobb gyorséttermi láncok közül, mint pl. a KFC, visszautasította még a legminimálisabb változásokat is, melyet az állatvédelem érdekében szeretett volna megvalósítani a PETA.
Ha többet akarsz tudni a PETA jelenlegi kampányáról a KFC ellen - mely sürgetni akarja a céget annak érdekében, hogy hagyjon fel a legdurvább bánásmóddal, mellyet 850 millió csirke szenved el minden évben azért, hogy halomra ölhessék végül, - látogass el ide ---> KentuckyFriedCruelty.com
Sign the pledge to boycott KFC at KentuckyFriedCruelty.com